Thursday, July 23, 2009

MENU HARI INI - AYAM GORENG KURMA

Hari ni aku banyak mase free kat skul..Hari gaji lak 2..ape lagi aku buat masak2 la kat bengkel ERT.Ajak kengkawan makan..Aku masak simple jek masakan orang bujang..saje jek suke2 lepak2 makan ngan kengkawan.Menu aku eni nasi putih,ayam goreng kurma dengan telur dadar jek..hehehehe
NOTE:Sorry pic x bagus.Ni balance yang tinggal untuk Sani n Ila

X ni aku nak share la resipi Ayam Masak Kurma Goreng ni ngan kengkawan sume.

Bahan:
  1. kulit kayu manis dan bunga lawang
  2. rempah kurma
  3. bawang putih
  4. bawang merah
  5. cili api
  6. asam keping
  7. ayam
  8. sedikit air
  9. daun kunyit(pilihan..kalau x nak letak pon x pe)
Cara memasak:
Ayam di goreng dan asingkan.tumis kulit kayu manis dan bunga lawang kemudian masukkan bawang merah, bawang putih dan cili api yang telah di kisar.tumis sehingga naik bau.kemudian masukkan rempah kurma.masukkan sedikit air jika terlalu kering.masukkan ayam yang telah digoreng dan biarkan masak.kemudian taburkan daun kunyit..

selamat mencuba!:)

No comments:

Post a Comment